poniedziałek, 4 czerwca 2012

Czarowna Księżna

Upolowałam wreszcie (po blisko roku) komiksowe wydanie przygód Alicji polskiego autorstwa. Dawno dawno temu książka była do kupienia na pewnym serwisie aukcyjnym, ale cena oscylowała w okolicach liczby trzycyfrowej. Poczekałam i zakupiłam dużo taniej (cena dwucyfrowa, blisko jednocyfrowej). Jaka to książka?

Alicja w krainie czarów
Scenariusz według powieści Lewisa Carrolla
Jerzy Szyłak,
rysunki Sławomir Jezierski
Oficyna Wydawnicza "Graf", 1992
ISBN 83-7067-035-0


Aby było wiadomo, o czym piszę dalej, rzućmy okiem na  kilka stron:




Po pierwsze: Księżna jest wiedźmą, czarownicą czy jak tam jeszcze chcecie!









Po drugie: Marcowy Zając hoduje na własnej głowie czterolistne koniczyny, ma duży czerwony nos i chodzi w szlafroku.
Natomiast Kapelusznik wygląda - wypisz wymaluj - jak klaun. Obaj wraz z nieodłącznym, wiecznie śpiącym Susłem wyglądają jak ekipa cyrkowa.
I już wszystko jasne - dlatego Alicji wydawało się, że jest to najdziwniejsza herbatka, na jakiej była. Uczestniczyła bowiem - jako widz wciągnięty na scenę - w przedstawieniu.














Poza tymi odkryciami książka na poziomie treści i ilustracji nie odbiega od klasycznej wersji Alicji. Stanowi jednak miłe urozmaicenie jako komiks polski.

W moich zbiorach znajdują się również dwa komiksy Jerzego Szyłaka dla dorosłych, inspirowane "Alicją". Pisałam o nich tutaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz