poniedziałek, 28 maja 2012

Archipelag iluzji

Niedawno ukazał się kolejny numer "Archipelagu" - niezależnego magazynu bukinistycznego, którego jestem wielką fanką i czytelniczką - a w nim, m.in. - świetny artykuł na temat Alicji w Krainie Czarów "Każdy z nas jest Alicją", którego autorką jest Kamila Kunda. 



Artykuł, oprócz ciekawych informacji, urzekł mnie ilustracjami z różnych wydań "Alicji...", niektóre z nich były mi zupełnie nieznane. Innym walorem artykułu jest wyjaśnienie zagadki popularności "Alicji" w Japonii.
Pożyteczna i przyjemna lektura. Wydanie dostępne na stronie magazynu

5 komentarzy:

  1. Rzeczywiście ciekawy artykuł, ale najbardziej urzekła mnie ilustracja Trevora Browna, łał. Przejrzałam potem inne jego prace i też zrobiły na mnie duże wrażenie. Jestem bardzo ciekawa jego książki "Alice" --> http://www.akatako.net/japanese-art/trevor-brown-alice
    Wygląda co najmniej intrygująco...
    Chciałam jeszcze zapytać, czy polecasz kupienie "Alicji w Krainie Czarów" wydawnictwa Wilga? Stara baba już jestem, ale kusi mnie posiadanie takiego egzemplarza i zastanawiam się, czy warto ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj :-)
    Oczywiście, że zachęcam do kupienia! Na pewno warto - dla zabawy i uczuć estetycznych. I cóż ma wiek do tego? Przywilejem wieku jest to, że nie trzeba się tłumaczyć z własnych zachcianek :-)

    Ukłony i dziękuję za komentarz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za odpowiedź. W takim razie chyba zrobię sobie taki prezent na Dzień Dziecka ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ładnie powiedziane, "Przywilejem wieku jest to, że nie trzeba się tłumaczyć z własnych zachcianek :-)" Właśnie kupiłem sobie ze dwie Alicje do kolekcji ponad 30sztuk w róznych językach. a w tej chwili oglądam film z 2009 na Sci fi...

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachcianki są smakiem życia :-)
    Odkrywczego oglądania życzę i upojnej lektury.

    OdpowiedzUsuń